lust for lifestyle

Vitaminok és táplálékkiegészítők: mit érdemes szedni?

2016. július 25. - rebarbara_

Nátha, influenza, arcüreggyulladás... akit nem dönt le valamelyik szinte havonta, nem tudja, milyen érzés találkákat, vizsgákat, munkanapokat bukni ezek miatt, és persze eltűrni a főnök/tanár/barát "Neked mindig van valami bajod!"-kezdetű szemforgatását. Gyerekkorom óta eléggé beteges típus vagyok, volt, hogy hetekig nem tudtam iskolába menni, megjártam már a kórházat és néhány brutális, "ebbe biztos belehalok"-jellegű influenzát is. Szedtem C-vitamint kis dózisban, nagy dózisban, grapefruitmag-kivonatot, echinaceát, gyógyteákat, fokhagymát, meg mindent, ami kell, de nem lett jobb a helyzet. Tavaly értem el a mélypontot: mint minden évben, ekkor is elkaptam az influenzát, nem tudom, emlékeztek-e, de a tavalyi, tél végi járvány olyan betegséget okozott, ami enyhe tünetekkel járó, de súlyos tüdőgyulladással döntött ágynak mindenkit - na ezt én lábon kihordtam, mert nem esett le, hogy nekem most tüdőgyulladásom van. Ez olyan károkat okozott a tüdőmben, hogy asztmás lettem, majd a nyár három hónapjából kettőt egy szörnyű vírusos megfázással töltöttem - ekkor telt be a pohár. Elkezdtem utánaolvasni a témának, és kialakítottam a saját kis "vitaminpatikámat", ami sokkal jobb eredményt hozott, mint vártam: pontosan egy éve nem kaptam el semmilyen vírusos betegséget, tehát életemben először elkerült az influenza, a megfázás, és minden hasonló nyavalya. Hogy mi segített? Ezek:

vitamin.jpg

Cink és C-vitamin: a C-vitamint itthon csodaszernek tartják, és bizonyos dózisban tényleg szüksége van rá a szervezetünknek, viszont én az égvilágon semmi jótékony hatását nem éreztem, amikor 1000-2000 milligrammot szedtem, sőt, szinte szétmarta a gyomromat. Ebben a tablettában 300 mg lassan felszívódó C-vitamin van, ami nekem tökéletesen megfelel. Részemről ennél is fontosabb a cink, ami kezelésre és megelőzésre is kiváló, és mivel én csak pozitív hatását tapasztaltam, csak ajánlani tudom. Ha tehetitek, mindenből válasszátok a fokozatosan felszívódó változatot, igaz, hogy lenyeléskor mókásan csörög a torkodban, viszont sokkal nagyobb része hasznosul, mint egy hagyományos vitaminnak. 

Magnézium: senkinek nem szeretnék kémiaórát tartani, de röviden azért beszéljünk arról, hogy magnézium esetén nagyon nem mindegy, hogy melyik terméket veszed, ugyanis az egyes magnéziumsók felszívódása eltér, így nem mindegy, hogy pl. magnézium-oxidot, vagy magnézium-citrátot szedünk. A Béres Magnézium+B6 tablettája az egyik legjobb magnéziumkészítmény a piacon, arról nem is beszélve, hogy magyar termék, és az ára is rendben van. Az sem elhanyagolható, hogy ebből elég naponta egyet szedni, míg a márkásabb MagneB6-ból naponta hatot kellene. 

D-vitamin: míg másoknak a C-vitamin, nekem a D-vitamin a csodaszerem, szerintem ez tehet leginkább arról, hogy elkerülnek a betegségek. Azért választottam a DM sajátmárkás vitaminját, mert míg a legtöbb D-vitamin kapszula szójaolajjal készül, ez teljesen szójamentes - elvileg van egy kis szójaallergiám, szóval jobb, ha elkerülöm. Én ebből a kapszulából kettőt szedek, azaz 2000 NE-t naponta.

Ezek tehát az én alap vitaminjaim, melyeket időnként mással is kiegészítek: félévente-évente igyekszem egy Rutascorbin-kúrát tartani, ami az érfalakat erősíti. Sajnos az a típus vagyok, aki mindig tele van kék-zöld foltokkal, sőt, van, hogy maguktól elpattannak az erek a lábszáramon, ami nem szép és nem is túl megnyugtató látvány, ezért ha egyre több a folt, elkezdem szedni. Izomgörcs vagy izomláz esetén a magnézium mellé kalciumot is szedek, ami az én tapasztalatom szerint sokkal jobban megelőzi a görcsöket, mintha simán magnéziumot szednék. Az utóbbi időben a pikkelysömör miatt megritkult hajamat hajvitaminnal próbálom kezelni, így lassan egy maréknyi vitamint szedek naponta, de úgy érzem, hogy maximálisan megéri - el sem hiszem, hogy már egy teljes éve elkerülnek a vírusok. Hajrá-hajrá, vitaminokra fel!

A bejegyzés trackback címe:

https://lustforlifestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr748913858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása