lust for lifestyle

Pikkelysömör - vajon kezelhető gyógyszerek nélkül?

1. rész

2016. május 12. - rebarbara_

A pikkelysömör, azaz pszoriázis a tudomány mai állása szerint gyógyíthatatlan, ám bizonyos módszerekkel tünetmentesíthető. A bőrgyógyászatokon többnyire négylépcsős a kezelés, ezek pedig a következők:

  1. Ápoló, hámosító, vagy hűsítő hatású magisztrális készítmények, pl. Ung. Boraxatum, Cremor Refrigerans. Ezek a készítmények nem ártanak, de nem is használnak túl sokat. 
  2. Szteroidos kenőcsök, oldatok, krémek, vagy azokból készült magisztrális készítmények, pl. Refrigerans-Elocom-Nizoral, vagy Elocom-Boraxatum. Ezek már néhány nap alatt képesek eltüntetni a tüneteket, azonban - elvileg - nem használhatók két hétnél tovább, ugyanis a bőr elvékonyodását okozzák. Ennek ellenére folyamatos használatot igényelnek, a dózist pedig egy idő után növelni kell.
  3. Szájon át szedendő gyógyszerek. Ezek a készítmények szintén tünetmentesíthetik a pikkelysömört, viszont a szedésük nagy kockázattal jár, és mivel magzatkárosító hatásuk van, a szedés során, valamint az azt követő néhány évben tilos mellettük gyereket vállalni. 
  4. Biológiai terápia. Ez a módszer még viszonylag gyerekcipőben jár, így nem sokat tudunk róla - a legtöbb tapasztalat szerint hatásos, viszont az orvosok szerint drasztikus és akár komoly mellékhatásokkal is járhat, megnövelheti például a rákos megbetegedések esélyét. 

pikkelysomor.png

Nekem hagyományos és inverz pikkelysömöröm van, ami a belső szerveimet és a szemeimet kivéve az egész testemen jelen van, viszont mivel a tüneteim orvosi szempontból enyhék, és fiatal vagyok a drasztikus gyógyszerekhez, nálam csak a helyi kezelés jöhet szóba. A szteroidmentes krémek nem sokat értek, a szteroidokkal viszont 2-3 nap alatt tünetmentes lettem, ami jól hangzik, de valójában egy cseppet sem az: ahogy pár napig nem használtam, rögtön sokkal intenzívebben lobbantak be a tünetek, mint előtte, és ez a szteroidok nagy hátránya is: csak elnyomja a tüneteket, így abbahagyást követően sokkal erősebb lesz a betegség. Márpedig a szteroidokat nem lehet sokáig használni, és hiába írt az orvosom mindig enyhébb krémeket, a bőröm elkezdett elvékonyodni, megrepedt, nekem pedig elegem lett: úgy döntöttem, hogy nem teszem ki a bőrömet még több szteroidnak, és megpróbálkozom a természetes módszerekkel. Többnyire nem nagyon értek egyet a klasszikus "házi" gyógymódokkal, kiver a víz, amikor felnőtt nők ülőfürdővel és fokhagymával kezelnek ki egy súlyos felfázást, de úgy voltam vele, hogy maximum pár ezer forintot veszíthetek: a négy termék összesen kb. 6000 forintba került, ami pontosan egy árban van egy patikai, kevert szteroidos krémmel. Íme a termékek, amiket megvettem:

  • Finomítatlan shea vaj: természetes bőrápoló, hámosító és gyulladáscsökkentő vaj, mely ekcémára is pikkelysömörre is jó hatással van. Füstös illata és nehéz, zsíros állaga van. 
  • Hidegen sajtolt kendermagolaj: a kender a szakirodalom szerint nagyon hatékony a bőrbetegségek ellen belsőleg és külsőleg is - én naponta egyszer fogom használni a kiütésekre.
  • Finomítatlan kókuszolaj: a kókuszolaj manapság már szinte mindenre jó: sütni-főzni, hajra, bőrre... én most egy finomítatlan verziót vettem belőle, mert abban sokkal több a hatóanyag, és azt tervezem, hogy napi egy teáskanállal eszem belőle. Később szeretném beiktatni a reggeli "olajrágást" is. 
  • Lapacho tea: állítólag igazi csodatea, és bőrbetegségekre is szuper. Kúraszerűen, 6 hétig kell fogyasztani, az íze édeskés, fűszeres. 

Ezen kívül vettem még egy doboz Holt-tengeri fürdősót, amiből erős sóoldatot készítettem, illetve készítettem egy UVB-lámpát, amit heti háromszor használok, ezekkel egészítem ki a kúrát. Hogy mi a cél? Az, hogy egyáltalán ne legyen szükségem szteroidos krémekre, ami nyilván nem lesz egyszerű. Az inverz pikkelysömör nem csak csúnya, de viszket, fáj és húzódik is, tehát biztos, hogy lesz néhány nehezebb nap-hét, viszont ha beválik, az tényleg szuper, és talán hosszabb távra is megoldást nyújt. Úgy tervezem, hogy hetente egyszer írok a kúráról, tartsatok velem!

A bejegyzés trackback címe:

https://lustforlifestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr238712186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása